31 juli - sista dagen, sen ny månad

Uppdaterar äntligen bloggen på begäran av Matilda! ;-) Hon har tjatat liiiiiiite på mig, haha

Ja den här helgen har jag spenderat i Gällivare, som inte så många andra gjort den här helgen. Dom flesta har väl varit på pdol, eller någon annanstans. Själv dissade vi pdol, har inte alls haft någon lust att fara dit i år!! Hellre passar jag på att mysa med min man hela helgen eftersom att jag åker till Stockholm på tok för snart. Känns ganska sorgligt, att måsta vara utan honom så länge. Jag kommer fan gråta elefanttårar när jag måste säga hejdå åt honom på tisdag morgon........

Kan berätta vad jag gjort för fräna saker sen jag bloggade sist istället.
I torsdags tog jag det bara lugnt hela förmiddagen, tills 16.00. Då kom min man hem från jobbet och strax därefter kom Matilda och Johan också hit. När vi lyckats slita våra boys från tv:n drog vi och käkade glass (som vanligt). Eller min man for på egna äventyr, lagade bilen närmare bestämt. Så jag hängde med dom andra två några timmar. Blev att solfilma mercan! Fast.. Dom gav upp fick jag höra sen. Vid åtta tiden kom Christian och hämtade hem mig, för vi båda var vrål hungriga. Efter det tjorvade vi bara med beställning av mobil, som ändå gick åt helvete. Efter tio stack vi ut och mötte upp våra friends, då blev det att harva/ragga runt någon timma. Innan vi for hem tvättade Johan 240:in åt Christian med en vattenspruta fylld med diskmedel och vatten, fick mig ett gott skratt!

Sen blev det fredag. Grillen kom hit när han slutade, vi tre for vidare till Ericsson. Köpte en keps åt min fina bara för att jag kunde. Senare mötte jag och Christian upp Matilda och Johan, då tog vi en fika på alla tiders och sa hejdå. För jag vet ju inte när jag kommer se henne nästa gång? Men en sak vet jag då, att hon ska följa med till Stockholm till hösten, åh det kommer bli så jävla kung! :-D Längtar helt sjukt mycket! När vi sagt byebye åt dom for vi vidare till Jokkmokk fram och tillbaka och hämtade lite saker. Resten av kvällen blev det bara mys med god mat osv ♥

Igår blev mest en mysdag framför tv:n. Eller först var jag barnvakt någon timma, sen for vi ut och ragga runt tills det blev mat. Efter maten kollade vi lite tv och gjorde ett nytt försök att beställa en mobil. Gick nog lite bättre än i torsdags. Vid halv tio stack vi till Nattavaara och kollade läget bara för att fördriva tiden lite. Sen mys som vanligt ♥









Insett en liten sak, kommer sakna min nya vän! För hon är ganska jävla bra och lätt att prata med också :-) hoppas inte det går allt för lång tid tills vi ses igen. Nja, nu ska jag glo i telefunken lite för har uppdaterat den och den ser helt skum ut. Sen ska jag väl börja tvätta kläder.. Och väcka min fina som tagit en tupplur. 

TIO TUMMAR UPP FÖR ATT JAG LYCKATS TA 4 BILDER I ALLA FALL..