27 februari

Snart är jag 120 långa mil från Gällivare ♥ Vet ni hur skönt det ska bli att komma bort härifrån? Obeskrivligt. Hade det inte vart för Alice hade jag stannat längre. Mycke längre. Eller ja, finns en sak till som får mig att vela fara hem. En redan saknad människa.

Idag har jag haft en lugn och skön dag. Druckit kaffe, blivit bjuden på middag, slappat, jobbat, raggat och sen hängde jag med Grillen resten av kvällen. Är nämligen HELT ensam hemma de här dagarna så satt inte fel med sällskap i ensamheten. Nu vill jag mysa med vovven men hon är helt färdig, ligger i sängen och sover fastän jag är i ett annat rum. Då är hon trött! Händer inte ofta. Hon ska alltid vara med matte överallt annars. Så sitter och kollar My name is Earl och funderar på att slänga något gott i magen innan sovdax. Är så förbannat skönt att sitta här med hela soffan för sig själv o slappa. Behövs ibland.

Påtal om de. Vi får se hur länge jag bor kvar här nu.. Är lite less ändå.

Jaja i morgon på förmiddagen bär det av till Kiruna. Sen vidare till huvudstsden. Kung! Skriver med säkerhet mer i morgon vid tillfälle. Godnaaaatt.