28 Juli: Min bebis blir 7 månader

Och idag blir min lilla bebis 7 månader, tyckte jag nyss skrev i bloggen att hon blev ett halvår. Vid det här laget har hon lärt sig att sitta helt själv, gjorde hon redan i början på juni och sedan dess blev vardagen ännu lite lättare. Allt känns faktiskt så jäkla mycket lättare nu när dom är mer medvetna om vad som händer, förstår så jävla mycket bättre vad hon vill än när hon var en ännu mindre plutt.. Då höll jag nästan på att bli knäpp, faktiskt. Hon har däremot börjat rulla runt först nu! Trodde faktiskt hon helt skulle hoppa över det. Hon har aldrig gillat att ligga på mage, därför har det tagit längre tid för henne att lära sig rulla från rygg till mage. Men nu går det runt, runt och runt. Om hon själv vill alltså, lägger jag henne på mage blir det vilda protester. Vad kan hon mer då? Ja hon tokvägrar burkmat, förutom fruktpureér. Visst, jag förstår henne, burkmaten smakar fan blä. Så jag får ju snällt laga mat till henne varje dag och de dagar vi är på resande fot har jag Ella's kitchen större klämmisar. Det med massa konstiga blandningar. Exempel: morötter, ärtor och päron. Och ja! Dom duger! Men inte burkmat. Men dessa är ju lite godare kanske pga det innehåller något sött också. Har testat frukt på burkmat, går inte att lura denna tjej....

Så mat älskar hon. Gröt, helst vill hon leva på det och skippa mat (tur även det finns i klämmis när man reser, dock dyra, men värt att slippa börja blanda gröt om man är t.ex. i Stockholm. Smoothie klämmisar (favoriter!!!!!!) hon slukar dom i ett naffs, perfekt när man är borta eller i bilen. Yoghurt som finns att köpa från 6mån och rån är inte heller fyskam. Vi har även börjat testa mild havrevälling, och jag undrar om hon ens märker skillnad. Haha.. 

Sen har hon fått en gåstol och springer mest runt här hemma. Den saknas när vi inte är hemma. Och så har hon börjat göra vokalljud, det är ju sååååå jävla gulligt. Ja hon kommer på massa knasigheter att göra varje dag faktiskt. Hon är söt hon vår tjej! Igår fick hon sova i sitt egna rum för första gången, kändes nog mer för mig än för henne. Men gick i alla fall kanon. Och jag och hjärtat behövde inte viska i vårt sovrum längre. Vi kunde kolla film på paddan, ha tänt lampor o jag passade på att städa o klädkammaren. Älskade småbarnsliv ♥

Har ju hunnit vara i Stockholm, piteå, ute med vänner och en massa. Är så dålig på att skriva! Men kanske hinner i veckan för den ska spenderas i Gällivare och där finns inte så mycket att göra på dagarna. Då kan jag skriva lite om va vi gjort! Älsklingen åkte i morse (i sin nya extremt fula bil, hahahha dör alltså.....) och vi kommer efter i mercan som jag numera vill kalla min och Klaras, skämtosido, men bara vi som har den. Och BMW:n har mamma på låns, som jag förövrigt vill lämna in och fixa nu. Jävla idiot som backat (?) in i min bil. Men nu kom jag av mig.. Ska som sagt vara där hela veckan, min man ska sova "hos oss" där så då måste jag ju infinna mig där, haha. Nu ska jag bara lyckas få med mig räkningar och diverse måsten. Good luck.

Hej så länge!