3 December

Igår fick jag mycket gjort: gjorde klart och skickade in ett kapitel matte. Skönt att kunna checka av det några dagar. Sen vek jag ett halvt ton tvätt, den andra halvan väntar på mig där hemma. Dammsög och röjde i hallen/förrådet. Fixade klart vardagsrummet, böt kuddfodral, filtar, ljus och ljuslyktor och allt sånt som hör till julpynt. Bara att göra iordning det rummet tog en timma. Men nu är det klart i allafall. Förutom julgranen, den ska vi sätta upp på måndag. Bara resten av rummen kvar då.. Nä jag har faktiskt satt upp julstjänor och gardiner i alla rum, är bara sista detaljerna och dammtorkning som jag inte fått gjort än. Så jag vet ju vad jag har att göra i helg.
 
For nämligen upp till Gällivare igår och jag tror faktiskt aldrig att det känts så segt att köra som det gjorde då. Kan vara för att jag kände mig allmänt stressad pga. att jag fick stressa som en tok innan jag for. Men kändes enklast att fara igår eftersom jag ska fara hem själv i morgon och jobba i helg. Så Klaris stannar här med mommo och eftersom jag hatar att stressa fram o tillbaka ville jag ha en dag till godo när jag väl for upp. Nu håller jag bara tummarna att jag inte behöver fara och hämta hela min familj (gubbe och unge) på söndag, det känns så sjukt segt. Slipper gärna!
 
Nu ska jag laga middag till mamma och hela familjen, lax i sås med potti. Ska bli så förbaskat gott.
Dålig bild men är så mysigt (och snyggt med vitt tak) ♥