Julafton 2015

Eftersom att jag vid den tiden på året var ganska busy (inskolning på nytt jobb, jul och födelsedagar kom emellan) och så vidare så kommer här ett VÄLDIGT sent bildinlägg (hade till och med fotat en massa julklappar och tänkt lägga ut redan efter jul) från våran andra jul tillsammans - men bättre sent än aldrig tycker jag. Måste återigen säga: meningen med livet måste helt klart vara barn. Bara julen är ju 100 gånger mysigare och roligare med dom små underbara liven ♥ Just därför måste det vara meningen med allt. Vad gjorde jag ens innan Klara fanns?! Måste ha varit helt värdelöst.
 
 
Och en drös julklappar..

Julklappspengar av Moffa i form av en ascool tavla. Klara fick en säng för pengarna (med bidrag från mig såklart) i och med att hon fick så mycket leksaker när det var både födelsedag och jul samma vecka så valde vi att lägga de på något hon behövde till sitt rum istället. Och hon älskar ju sin säng så det var nog ett klokt beslut även om det där och då kändes lite trist.
 

Morgonrocken
 
Pippihus av oss
Tillbehör och möbler till huset av familj/släkt
 
Förkläde
 
Klara hade verkligen en drös med julklappar, så mycket att hon fick de sista julklapparna av oss först på juldagsmorgonen. Pippi-huset var första julklappen, och det var en succé! Hon kommer till och med ihåg att det har hon minnsan fått i paket utav Tomten. I övrigt så måste jag säga att jag valde julklappar till henne med omsorg, och hade även i åtanke att hon faktiskt fyllde år 4 dagar efter julafton. Hade hon inte fyllt år så tätt in på hade hon säkert haft mera från oss, då jag Ä L S K A R att köpa julklappar och presenter, men förstod ju själv att det skulle bli för mycket så blev 4-5 st julklappar och lika många presenter. Och med facit i handen så vet jag nu att det var klokt tänkt av mig!

Får istället ge småpresenter under året, som t.ex. nu på alla hjärtansdag kan man köpa något litet paket, och sen ett litet extra stort påskägg till påsk och såna där saker. Det kan man ju vara värd när mamma och pappa planerade smådåligt.. hehe.. inte för att vi planerade överhuvudtaget, men ni hajjar.