31 Januari

Om ca 1h är jobbhelgen över. Skönt. Har tokigt mycke att göra innan de blir ny vecka så känner mig lite småstressad inombords.. Och! Jag har fått sova alldeles för lite i helg! För precis som med allting annat så blir de inte alltid som man tänkt sig. Tanken i helg var att få lite vettigt gjort efter jobbet igår och idag när jag ändå skulle vara själv hemma. Men nu blev de inte så! Först och främst tog min hemresa typ 40-50min längre än vanligtvis pga. att det toksnöade och var minst 0,5dm snö på vägen och på vissa ställen mer där det drivit. Och älg var de också, brukar väldigt sällan se de (är mest ren annars) så var ju bara ta de ännu mer lugnt eftersom mina bromsar är på sista jävla versen.

När jag väl stiger in genom dörren 00.30 möts jag av en vattenläcka som liknade en fontän i garaget. Jippie! Var ju bara stänga av vattnet, fanns ju inget jag kunde göra mitt i natten även fast jag såklart vart pigg sen, antagligen normal reakrion. Att dömma av vattenmätaren verkar de spolat på nån dag. En satans tur att avloppet funkat som de ska så de har begränsats till garaget. Så, så här kan de om de gå om de är -35 ute och helt plötsligt blir plusgrader. Bara vänta på måndag nu så man kan få nån att komma o kolla på de. Gubben o Klara kom i och med de här hem redan igår, så nu är de provisoriskt fixat, skönt att kunna ha på vatten igen iallafall.. Själv är man inte så händig. Hehe.

Trist däremot att Klaras mommohelg blev kort, hon som hade saknat mommo så mycke. Med andra ord, allt blev tråkigt den här helgen! Även för mamma som blev av med barnbarnet en dag för tidigt. Men vad att göra? 

Imorgon börjar dagen med service på Audin, under tiden blir de väl veckohandling och sånt skulle jag tro. Har som sagt fullt upp i kväll o i veckan känns de som så blir säkert inte super mycke bloggande!