19 Augusti

Hej hopp!
Det var någon dag sen sist vi hördes utav, hehe. Har fart en riktigt bra helg o början på den här veckan. 

Fredag morgon ställde vi alarm jag o Klara för kl.10 skulle vi vara i Jokkmokk och lämna bort lägenheten vår. Sagt och gjort. Vi kom iväg bra tid. MEN. Såklart så blev Klara åksjuk halvvägs dit. Lite svårt för henne att meddela mig om det så hon spydde ju ner bilen mitt i ingenstans efter E45:an. Mindre kul då jag inte var utrustad för åksjuka. Inget som visats tidigare hos henne.. Men de var väl dax nu. Både jag och Emelie har ju vart de så! Nåja, jag gjorde så gott jag kunde med de enda jag hade, wipes till "interiören" och sån tur var hade vi ju med ombyte för att vi skulle vara borta hela helgen. Men klädseln på bilstolen var de värre med men de var ju bara snällt sätta henne dit igen och stå ut med doften till Gällivare.. ;)

I Jokkmokk stannade vi hos gammelfammo Siv ett tag, Klara fick till o med vara själv där en sväng. Och de var ju inga som helst problem! Hon vinkade glatt hejdå åt mig. Sen blåste vi till Gällivare vart vi hålla hus i helg. Pappa och Wanida kom ner från Stockholm så vi har hängt med dom en del. Men även med mammsi ❤ 

Har hunnit hälsa på faffa  (vilket var för länge sen) och vart i Granhult på söndagen och kollat där, oj så mycket som kommer tillbaka som en käftsmäll när man var där! Var inte igår man var där sist, 13-14 år sedan tror jag, men samtidigt som det bara står så var de precis som när jag var där sist. När farmor fanns. ❤ Efter det har jag inte varit där.. Ingen är som där längre. Vilket på sitt sätt är riktigt tråkigt.. Huset kräver lite kärlek efter alla år! 

På måndag for vi hit hem till Piteå, pappa följde med hit också. Vi hann vara och käka på thai när vi kom fram o när Christian han komma hem oxå, sen gjorde vi egentligen inte så mycket mer. När dom farit igår så for vi in till Luleå o Piteå, köpte en lampa från Hemtex och så beställde vi en ny kamin! 😀 Så kul! Längtar efter att få elda i den till vintern när kylan kommer. Den är ju inte bara bra, utan snygg också!

Idag har jag fixat i sovrummet, så fort Klara vaknar ska jag dammsuga färdigt. Blev jätte fint där inne med ny fönsterlampa och nya kuddar. Måste fortfarande hitta en taklampa men de står verkligen stilla..

Sneakpeak på lite av allt nytt hem ❤