11 December

Gud så skönt med en ledig dag! 
Har återigen haft en vecka med fullt upp vars jag knappt hunnit sitta ner på arslet utan att känna mig stressad inombords. Det har varit ett till bilköp, shopping i Luleå/Piteå till bilarna, julfest på förskolan, kläder som inte kommit i tid, försovning, slutprov i ytterligare en kurs, jobb och ett stökigt hem - sånt gör mig galet stressad inombords. Idag mina vänner, känner jag mig lugn som en filbunke och har ro att sitta ner + att jag får en dag för mig själv, skönt det också på sitt sätt. Men har trots allt en del saker att göra även idag, men bara roliga. Beställa julklappar till dotran och den sista till syster, dagisbilder och så ska jag in till Piteå på MVC-besök och även handla lite. Annars blir de inge middag idag. Skulle äta tacos igår, men jag hittade inte gurkan som jag köpte i måndags! Den finns med på kvittot och allt så måste ju tappat den på vägen till bilen.. Hur irriterande är inte det? Jag som var dösugen på tacos igår.
 
Och imorgon blir det jobba hela dagen igen, men sen måste jag vara ledig från allt minst 2 dagar känner jag. Komma ikapp med allting annat (som bl.a. fysikkursen) så jag inte behöver bli så här stressad - måste ju tänka på bäbban också och inte gå och vara stressad hela dagarna. Det mår ju ingen bra av. Helst med tanke på att jag måste till Gällivare tidigare nästa vecka pga. vi ska på en begravning på fredag i Jokkmokk. Så Klaras sista dag på föris för i år blir en dag tidigare än planerat dvs. min sista vecka innan ledighet blir kortare. Sen har vi jullov i 3 veckor, och jag också för jag tänker inte ha något jourdagis under julen. Så blir kanske lite mindre jobb för min del de veckorna vi är hemma själv. Men värderar som sagt ledig tid med min unge till tusen. Helst nu i dessa mysiga jultider OCH innan vi blir 4 stycken (eller snarare 5 med Alice) i familjen, och jag blir en zombie = världens tråkigaste mamma.. Hehe.. 

Men den här gången vet man ju vad som väntar i alla fall, för nu har man gjort det en gång, trots att man hörde de så mycket innan man fick barn så blir det något helt annat sedan. Det kommer som en chock de där med sömnen trots att man egentligen redan visste. Är ju något helt annat att höra det och faktiskt vara med om det kan jag säga så här i efterhand. Nu vill jag påpeka att Klara sovit hela nätter i sin egen säng sedan hon var 2 månader och gör det ännu, bara vaknat en gång för att äta tills hon var 5 månader sen somnat om direkt och sovit hela natten. Så kan inte påstå att vi haft det dötufft speciellt länge, allt blev mycket mycket bättre efter att hon fick operera bort sina ljumskbråck. Då dessa gav mycket smärta och extra skrik för oss. Så vi hade en drömbebis, ändå, som sov hela nätter och fick rutin så fort ♥

Så den här gången kommer jag väl straffas, haha, ja jag är inställd på att få det raka motsatsen! Men det är ju så kort tid i livet och ger oss något så underbart som ett syskon till vår älskade Klara - hur nu någon någonsin ska kunna bli lika underbar som henne - men de som vet säger ju att det är fullt möjligt och att man oroar sig i onödan.. Litar på dom!

♥♥♥ Klara och lillasyskonet
Och nej vi vet inte kön men jag har gissat på en kille, känner mig stensäker på det. Så här efteråt börjar jag undra om vi inte skulle kollat ändå, jag blir så nyfiken på om hon ska få lillebror eller lillasyster, och hade nog faktiskt velat veta ändå. Bra att vara efterklok. Men är betydligt mer nyfiken än när jag väntade henne! Nåja, det får bli en överraskning återigen.