Vilken vecka!

Förra veckan var helt galen, vi har verkligen hunnit med allt och lite till. Därför är det GANSKA skönt att ha en ledig dag idag, eller ledig och ledig, ska iväg på en personlig träff snart i Luleå. Så idag får pigan vara lite längre på dagis, men när hon kommer hem får hon äntligen gå lös på första presenten på sin adventskalender! Gud vad jag längtar, hennes ögon verkligen glittrar när hon ser den ♥ Julen är barnens högtid. Jag uppskattar och längtar efter den så mycket mera nu för tiden. Som t.ex. att jag får göra en adventskalender, köpa julgran m.m. Så visst får jag ju mer att stå i, men det gör absolut ingenting.

Och som sagt, förra veckan var händelserik och lite kaosig till och från. Orkar inte dra upp allt, men målningen av vårat tak i vardagsrummet drog igång och det började verkligen i kaos, haha! Bl.a. en färgburk upp o ner på golvet, behöver jag säga mera? Sen har även fönstrena blivit vita och altandörren. Så nu väntas bara tapetsering, men det får vänta till efter jul. Nu vill jag göra julfint hemma och ska jag börja tapetsera det här enorma rummet så missar jag halva julen.

Var även utan telefon stor del av veckan då jag och gubben delade, vilket resulterade i att jag inte ides använda den mer än till Instagram pga då hade jag säkert till slut lyckas slarva bort mitt SIM-kort. Sen har vi även bytt bil, det var verkligen det sista jag trodde vi skulle göra den veckan. Men så blev det! Från att ha haft mercan i 1,5 år så bestämde vi oss hux flux för att byta till en Audi?! Är inte första gången jag fått se blocket-annonser på Audi, bara det att jag sagt blankt nej varje gång. Men inte denna. Trots att de inte var automat. Kanske var även jag sugen på något nytt? Nä men fyrhjulsdrivet lockade tillräckligt mycket för mig, är så jäkla mycket bättre att ha det när man kör så mycket landsväg som vi/jag gör varje vecka. Jag är hittils väldigt nöjd iallafall, och dem är ju ganska snygga ändå. Trots att jag alltid vart skeptisk till just märket.. Vi får väl se.. Antingen är den som mercan, en trotjänare som bara går och går och går, eller så kommer driva oss till vansinne!

Nu måste jag sänka en kaffekopp och göra lite plugg innan jag måste fara iväg! Och så måste jag hänga upp kalendern, nästan prio ett ;-)

 
 
1
Martin

Hej Amanda!
Här kommer ett presenttips, magnetiska klossar! Kommer bli årets julklapp (den inofficiella ;))
Plocka bort detta om du inte gillar´t

Svar: Det var ju faktiskt ingen dålig grej det! :-) Tåls att fundera på.
Amanda Tullnär