Köket i huset

Ni får tacka Matilda sen för dessa bilder, för de är hon som begärt husbilder från insidan. Och vet ju själv hur kul de kan vara med sånt! Alltid spännande att se hur folk bor. Jag har ju tänkt fota länge, men till slut la jag de på hyllan för helst vill man vara 100% nöjd innan. Men då hade ni fått vänta ett halvår till minst, för är ju en bit kvar tills man är nöjd. Om man någonsin blir det! 

Har iallafall tagit mig tid att fota köket idag. Dock inga "shelfies" alltså hyllbilder, för där är det verkligen kaos. Vet nämligen inte om jag vill ha Stringhyllan och Vittsjöhyllan vid varann. Vill kanske flytta Stringhyllan?! Väntar dock med det tills jag vet vart jag vill ha den. Och det går inte o tänka klart med brunt tak! Därför jag alltid känner mig halvfärdig! För tänker ofta att "de blir snyggt sen när vi har vitt tak" så inte konstigt man känner sig halvfärdig jämt. Inget jag äger matchar brunt. 


Det jag vill förändra här är:
Tak
Spis och fläkt
Golv
Lister
Tapeter
Och även kakel om vi ska gå så långt trots att man inte byter kök..

Något man också saknar är fristående kyl OCH frys. I alla våra tidigare lägenheter har vi haft fullhög kyl och frys. Nu har vi en kombinerad?! Med 2,5 låda i frysen och kylen är också för liten. Alltså: den dag jag bygger ett eget kök är fasiken kravet fullhög kyl och frys, inge kombinerat skit. Ryms absolut ingenting. Går inte att vara ekonomisk ens och frysa ner matlådor eller köpa storpack köttfärs och frysa ner. Förjävligt.

Annars är det ett fint kök som funkar många år till. Såklart är drömmen ett nytt, vitt, IKEA-kök där vi fått välja allting själv och ändra sådant man saknar nu. Men de är en dröm, och drömmar är bra, då har man något att sträva emot i framtiden..