23 Februari 2016 (31+6)

Allting går så sjukligt jäkla fort nu!
Imorgon är det alltså vecka 33 (32+1), fattar ni? TRETTIOTRE! Tiden vart tog du vägen? Klara föddes i vecka 40 (39+3) och följer lillasyskonet strömmen så är det läskigt nära nu. Eller ja, det är ju några veckor kvar. Men det var också nyss nyårsafton och nästa vecka är det helt plötsligt mars så ja, ni hajjar ju? Blink så är det april.
 
Prylmässigt känner jag mig inte stressad alls. Vagnen har kommit, gissar att vi hämtar ut den nästa vecka när gubben är hemma. Liggdelen har jag ju som bekant också köpt och även fräschat upp. Förra veckan for jag och Klara till Haparanda och mötte upp mamma, Oscar och Ante på IKEA så nu är skötbordet inhandlat och ihop monterat. Nu ska det bara snyggas till, är väldigt tråkigt i orginalutförandet. Kan säga så att det blev inte det skötbordet som det var tänkt från allra första början. Enkel anledning: vagnen kostar närmare 10 000:- (blev billigare med begagnad liggdel, men ska fortfarande ha bl.a. åkbräda och adaptrar till bilstol) och då valde jag att inte satsa en förmögenhet på skötbordet den här gången.
 
Sen har vi kvar mycket från Klara, men inte allt. Det är ju mest kläder, babygym, hoppgunga, gåstol m.m. Även åkpåse. Skötbordet sålde jag, det blev så skrangligt? Och visste att jag skulle störa mig alldeles för mycket på det om jag nu behövde använda det igen. Babyskyddet sålde vi också, det är "färskvara" med bäst-före datum och så var den ganska klumpig och bred, hade blivit alldeles för trångt med den och Klaras i Audin samt att den inte passar på vagnen. Men nu har vi fått ett babyskydd av Camilla som verkar vara lätt iallafall, i övrigt vet jag inte så mycket om den då jag inte sett en sån i verkligheten. Så ska bli spännande att se den, gissar att vi tar med den i helg. Dumt att dra ut på det, man vet ju ändå aldrig. Hoppas bara att den funkar bra på vagnen, återstår att se. Nästan A och O för mig de där med vagn och bil, eftersom jag ändå är gräsänka så pass ofta då ska det vara SMIDIGT och LÄTT, lär vara nog med mitt lilla yrväder till dotter som helt saknar tålamod. ;) 
Nu ska vi även ta med allt som hör till Brio-vagnen (den Klara haft) till Gällivare, där den ska få tjäna närmsta tiden. Den är verkligen ett as, inget jag skulle orka dra runt på en gång till. Så sjukt stor och tung, annars världens bästa vagn om man inte ska flänga omkring destomer så man måste lasta in och ut ur bilen. Därför blir den perfekt att återavända hos mamma!
 
Och helgen som varit har jag och Klara rensat, tvättat och sorterat (tänkte sälja bort en del) i bebiskläder, det tyckte hon var kul. Och oj så mallig hon var, gick och visade precis allt till pappa och sa att det var bebisens kläder. Sötnosen! Har verkligen kvar jätte mycke söta kläder från när min pigis var liten.. Men eftersom vi har noll koll på vad det blir så fick jag snällt sortera ut allt färgneutralt och låta alla söta, rosa, klänningar och blusar ligga kvar tillsvidare. Skulle inte klaga om jag fick använda allt igen, faktiskt. Men nu får man ju inte välja ♥
Blev en drös kläder ändå! Just därför jag bara köpt EN ny pyjamas, och inte tänkt köpa destomer heller förutom något litet plagg från Lindex. Något nytt vill man ju ha, sen är det ju såååå kul att köpa småkläder så inte kommer jag ju kunna hålla mig till 100%, fast försöka ska jag faktiskt. För är ÄNNU roligare sen när man vet vad det blivit. 
 
 
Juste! Invigde vecka 32 med att klippa av mig håret också. Deni. Trodde ni inte va? Inte jag heller. Nu är jag både korthårig och violett. Skönt med förändring måste jag erkänna. Kom inte en dag försent. Klippningen var en tidig födelsedagspresent från mamma ♥
 
Annars så är jag mest trött, eller inte trött i huvet men i benen! Jag orkar verkligen inte stå upp länge mer. En veckohandling eller en undanplockning i köket och jag måste vila efteråt för att inte bli helt darrig. Sitta skönt i soffan går inte riktigt heller längre, tar i så jävligt i lugnor och revben så det är ligga eller puffa med kuddar som gäller. Eller sitta upprätt, det går också bra. Men inte luta i en soffa? Så att vara hemma sista veckorna är både ett måste och behövligt. Trodde faktiskt jag skulle orka längre (typ mars ut) men jag måste ärligt erkänna att jag nog helt glömt hur tungt det faktiskt är sista veckorna och nu påminns jag om varför jag var ledig sista 8 veckorna sist. Har svårt att föreställa mig nu hur jag hade tänkt orka jobba hela mars ut (dvs. 4-5 veckor till) haha hur tänkte jag där!? Kanske hade lite för höga krav på mig själv. Har trots allt inget kontorsjobb... 
 
Tur att jag skaffat mig lite småprojekt hemma nu då sista tiden:
- Förvaring i hallen, ska få plats med 2 barns ytterkläder nu. I dagsläget tar Klara upp hela byrån.
- Ett litet pyssel till vagnen, berättar mer om det sen
- Välja och införskaffa en byrå till småkläderna, som jag även vill ha kvar i sovrummet sedan
- Fixa färdigt vardagsrummet
- Rensa ur min garderob, kläder som jag inte använt mellan mina två barn ska VÄCK!
- Och vila, viktigt viktigt

De dagar det är dagis vaknar Klara väldigt tidigt. På helgen brukar jag få henne att somna om, men på vardagarna hinner jag inte få henne att somna om innan vi ska upp. Så jag sover ändå ganska lite nu, är dock väldigt tolerant och på bra humör trots allt när hon kommer smygandes på morgonen med filten och kaninen, och känner mig inte alls knäckt. Så var jag inte för 2 månader sedan! Då vart jag förstörd och riktigt morgonsur om hon skulle upp den tiden. Det är dock bara bra att jag funnit mig situationen, för det är ungefär så det kommer vara närmsta tiden. Och då antagligen ännu lite värre. Så Klara förbereder nog bara mamma på vad som komma ska! Men visst tar ju lite sömn ut sin rätt, igår råkade jag somna vid 11.00 och vaknade 14.59 och insåg att nu jäklar ska Klara hem från dagis. Tror jag var tröttare än jag kände mig igår, haha....