6 Februari 2016

Vet inte hur otur en liten sötnos kan ha, men nu har Klara åkt på sjukdom nr.2 denna vecka. Först vinterkräksjuka och nu förkylning ink. feber. Stackarn han ju vara frisk två dagar i alla fall.. Så sitter det här i ännu på söndag kväll är jag ganska övertygad om att vi blåser till mamma/mommo redan på måndag eller tisdag. Dels för att jag börjar bli lite less på att vara "inlåst" hemma och så är de det ENDA Klara tjatar om; mommo och Ante. Ibland ska vi även hämta hit dom med mamma-bil, det är antingen det ena eller det andra, flera gånger per dag. Vi har alltså en som saknar mommo här hemma! Lite extra mycket än vanligt, det är ett som är säkert. 
 
 
Så vi har en sjukling hemma igen, ink. mig själv. Jag har, som jag gissade, inflammation i foten. Som dock verkar va seg att ge med sig. Så var till vc igår och har fått utskrivet lite bättre värktabletter, dock har jag inge mindre ont för det men kanske häver inflammationen fortare iallafall. Hoppas då det. Nog jobbigt att vara lite extra tung och klumpig, behöver inte en ond fot också. 
 
Nu ska vi snart kolla den efterlängtade Beck - Steinar, kollade förra premiären på nyårsdagen också, fast med mamma. Och nu blev det miss i planeringen för vi hade tänkt kolla denna också tillsammans, men sämst som jag var kollade jag fel på veckorna så det blev ju inget utav de. Nu fick vi köpa oss Cmore hem också så vi ska kunna se den, det har vi iofs tänkt göra länge då vi har så mycket skit kanaler som vi vill byta bort. 
 
Imorgon ska jag unna mig lite nya kläder, jag kan iprincip inte ha en enda tröja längre samtidigt som mina gravidtröjor från förra gången är lite småtråkiga och lite för stora. Så tycker faktiskt jag kan få köpa mig iallafall två nya toppar och en snygg BH så jag får känna mig lite finare nu sista 10 veckorna. Det lilla som nu går att påverka, som hår och kläder, får man utnyttja tycker jag. Bra att få känna sig lite extra fin nu tycker jag! Blir som mindre utav den varan senare, råkar jag veta. Hehe... Ska även hitta några nya sängkläder och gardiner till Klara sen ska jag försöka hålla mig med inrening tills vi tapetserat v.rummet som vi ska göra om ynka 1,5 vecka. Äntligen alltså! Less på beiga strukturtapeter med målarfärg på och furulister. Vi funderar även på att byta golvet mot något snyggare, de trägolv som är nu är inte speciellt fräscht eller har någon vidare snygg färg heller för den delen.
 
Jaja nu väntar gubbsingen, sitter här o stressar mig ;)
Vi hörs!