Riktig hemmavecka

Hittils har den här veckan vart en riktigt hemmavecka..
Mest pga. sjukdom från höger och vänster. Just nu feber och magsjuka - dvs. antagligen vinterkräksjukan. Och själv känner jag mig handikappad när min fot inte blir bättre. Så man kan säga att jag både vabbar och är sjuk själv samtidigt. 

Idag är iallafall Klara piggare, om än febern inte gett med sig ännu så har hon vart uppe stor del av dagen och lekt + ätit mellan sovpauserna. Till skillnad från igår, då mådde hon så dåligt och hade så hög feber så hon lega i mammas och pappas säng 95% av dagen och varvade sova med att kolla på iPad. Då gjorde det ont i mammahjärtat ska ni veta. För aldrig att hon annars har legat i sängen en hel dag tidigare när hon vart sjuk, då har hon ändå försökt leka. Men inte den här gången. Om man ska försöka se något bra i det hela så fick jag också sova ganska mycket igår. Först och främst tog vi sovmorgon. Sedan sov jag med henne på eftermiddagen också i nästan 2h. Emellanåt lega jag och vila bredvid pigis några svängar, gäller att passa på helt enkelt. Sen har hon ju såklart sovit i vår säng också på natten! Hehe, första natten var inte lika mysig, då hon kräktes ner hela sängen. Men i natt har nog vi alla sovit riktigt gott, vilket jag inte alltid gör när hon sover med oss av någon orsak? Dock var inte fallet så i natt. Har sovit som en klubbad säl. Underbart med djup sömn, man vaknar ju pigg och allt?
 
 
Ikväll har jag fått mig en ensamkväll, lite skönt ändå. Då kan man tänka helt på sig själv (förutom att man såklart håller koll på pigis till och från) och så kan jag se mina serier bäst jag vill, hehe.. Ska börja med en långdusch och sätta färgbomb i håret, så det håller sig violett ett tag åtminstone. Sen äta, surfa runt efter inredning/babygrejer/kläder till Klara och kolla serier. SS16 av Kavat har ju släppts nu också så är väl dags att välja sommarpjukks nu till mitt lillhjärta. Tror det blir likadana som förra sommaren, dom är så fina.. Eller så blir det två par? Kan inte bestämma mig riktigt. Mycket fint som vanligt.
 
Imorgon skulle jag jobbat men det går ju icket när man har sjukt barn och är själv (sen kan jag ändå inte gå så att..) + att jag måste ringa vårdcentralen för min fot, tyckte min barnmorska i allafall då jag till och från knappt kan gå längre. Fattar inte ens vad jag gjort? Irriterande. Så istället för jobb/dagis ska vi nog försöka oss ut och iallafall luncha med syster i Piteå, är så less på att sitta inne nu så ni förstår inte. Sen vänta in en gubbe som ska besikta vårt garage. Får göra vår torsdag. Hade Klara fått välja hade hon vela fara antingen till "mommohus, antehus och oscarhus" eller vara med sin kompis, men tråkigt nog så kan vi inte vara med nå kompisar när hon är sjuk. Blir själv nästan ledsen när jag ser hur besviken hon blir när jag säger det till henne. Lillgumman min!