Så klok!

Så var de sån där tråk-söndag igen. Men jag och sötfian gör de bästa utav de hela och har film-mys med lite chips och dip, eftersom vi inte haft de varken i fredags eller lördags som vi annars brukar. Och innan de har va tagit bort julen ur sovrummen, nu bara datorrummet kvar sen är de gjort. Det är mysigt att ta fram julen men det är lika mysigt att plocka ner den och göra vårfint med tulpaner, pasteller och massvis med mässing! Byta gardiner, lampor, dukar, kuddfodral, vaser osv osv. 

Och som vanligt vill man ha tonvis med nytt när man byter årstid. Detta är som värst från jul till vår kan jag säga nu efter några år med eget bo! 

Klara tog de faktiskt ganska bra att vi tog ner julen, dvs. julgranen o tomtarna. Hon hjälpte snällt till att ta er både vår gran och hennes utan minsta protest - fastän hon älskar den och tomtarna sina superduper mycke! Samma tomtarna, gav henne en dammtrasa och sa att hon kunde torka bordet och flytta tomtarna för nu skulle dom vila tills nästa år. När jag kommer tillbaka en stund senare har hon gått och satt tomtarna där hon sett att jag satt undan mina och torkat bordet. Hur klok kan man vara om man är 2 år? Som till och med satte undan tomtarna fastän jag inte riktigt bad henne om det.. :)

Nu återstår de inte så mycke utav den här dagen! Kolla klart filmen sen slänga ungen i säng och mamman i duschen innan jag gör lite måsten. Mer än så blir de inte idag. Är tokigt trött efter en natt med få timmars sömn och en halv dags jobb efter de. Hostan är så jävlig just nu så den stör hela min vardag känns de som, den får gärna börja ge med sig nu.. 

Hej så länge!