27 Juni - Sommarlov

Idag började alltså Klaras första sommarlovs vecka, blir 8 veckor ledighet för henne. Ganska mysigt ändå att ha prinsessan hemma! Även fast hon nu älskar dagis. Men eftersom hon bara har 3 dagar i veckan (tis-tors) så har jag som velat att hon skulle få va där dom få dagarna och de har gjort att jag känt mig lite låst hemma och inte kunnat fara iväg förrän till helgen eller på eftermiddagarna. Nu när vi är helt lediga kan vi flänga och fara lite mer! 😉 Vilket vi lär göra till max, som varje sommar - blev en jäkla massa förra året (Jokkmokk, Gällivare, Haparanda, Luleå, stugan på Trundön, Piteå x antal varv och även Stockholm). Kan ju bara tillägga att sen vi böt bil för 6 månader sedan har vi (95% jag) blåst på 2000 mil. 

Idag är min plan att fylla tanken på pärlan och rulla till Piteå sen vidare till Luleå. Måste helt enkelt in till båda ställena. Det jag vill ha från Piteå är slut i lager i Luleå, och samtidigt är de en affär i Luleå som inte finns i Piteå. Så får bli både och! Tur barnen gillar att åka bil. Dock första gången jag gör det här helt själv - så frågan är ju om jag tagit mig vatten över huvudet! Risken finns ju.. 😁 Men jag tänker testa. Sen innan vi far hemåt ska vi ev. fara förbi så Klara får leka lite med sin faster Maija! 

Mycke mer planer än så har jag inte för veckan ännu! Ska upp till Gällivare, var ju 1 månad sedan sist. Lillasyster blir stor och fyller 18 år så det ska givetvis firas ❤ men lär nog sitta sysselsatt där hela veckan. Brukar bli så om vädret är hyfsat iallafall. Nästa vecka får mammsen semester så då får jag henne äntligen till stugan hoppas jag! Som jag längtat. 


Haft riktigt fint väder i helg. Eller det kom en skur på midsommarafton men de var som bortblåst på lördagen. Så stor del av helgen har vi spenderat ute. I lördags hade vi småtråkigt på FM så vi åkte in till Luleå och käkade på MAX ute i den stekheta solen. Men de var skönt ändå! Och igår kväll hade vi grannarna över så Klara fick leka med sin älskade Tuva, även om dom tjuras lite ibland så är dom så söta ändå!

Dagens virkade vagnmobil:


Denna får en ny ägare idag! Den var ganska söt och nu har jag fått lära mig något nytt - återigen. Men jäklar så mycke mera garn det gick än till t.ex. ugglor och bollar. Måste jag ha i åtanke i fortsättningen!
1
Anita

Söta bilder :D