29 November

Joråsåatt, hade tänkt blogga en sväng här.
Haft en sjuk vecka, men ändå jävligt bra och rolig, men också lite jobbig. Haha, ja då förstår ni att det har varit berg- och dalbana. Precis allt har hänt och jag har nog mått på de allra flesta olika sätt. Men, jag tycker ändå jag mår riktigt bra den här lördagskvällen. För; ju mindre man bryr sig, ju lyckligare blir man.

Har i alla fall de senaste dagarna tillbringat mest tid på jobbet, men trivs så bra så längtar nästan tills måndag igen. Och eftersom det vart som det vart så har jag ju vart utan bil hela veckan, vilket gjorde det halv-jobbigt när jag var tvungen att skjutsa Klara till mamma så hon fick vara där två dagar för att det inte fanns någon här som kunde vara med Klara, eftersom vissa andra prioriterar som en röv (skönt iofs). Nåmen, det löste sig ganska fort och bra var väl det med tanke på att det var mitt i natten. Fick låna bil som tur var, sen att det var lite fel bilmärke får man väl leva med ibland, skämtosido ;-) Så på torsdag blåste jag till Gälka fram o tebax. Och eftersom jag var barnfri två dagar fick jag verkligen ta det lugnt efter jobbet och snäll som vissa är stod en bilen utanför jobbet när jag slutade, slapp jag promma. Inga måsten dessa dagar, satan det är inte ofta. Men riktigt skönt. Jobbade eftermiddag/kväll, men fick ändå mat serverad när jag sluta och behövde inte lyfta ett finger på resten av den dagen och sov som en klubbad säl hela natten. Åh vad man uppskattar det så mycket mer som småbarnförälder!

Fredag hade jag förmidag, alltså börja 7.00, lite ovant för mig som har en bebis som tar sovmorgon jämt. Men tog mig upp utan problem och promenerade iväg till jobbet. När jag äntligen tagit mig igenom mina 9 timmar blev jag upplockad från jobbet för att sen bli bjuden på fredagsmiddag, tacos. Ganska lyxigt att få sitta och titta när maten lagas och serveras. När hände det sist liksom? Små saker för vissa, stora saker för andra. Ja sen fick det bli ragg tills Klara kom ♥ då myste jag med henne resten av kvällen, eller tills hon gick och snarkade rättare sagt. Och idag blev de bli 3 maskiner tvätt, göra lite julfint och städa. Avslutade vår dag med lekdejt och kaffedejt, nu sover hon sött min sessa!

Imorron äre då söndag och första advent. Ska få adventsfrukost i morgon av min fina vän. Hon är bäst! Har inte fått upp allt julpynt än tyvärr, bara köket och Klaras rum. Sen de som går i de andra rummen. Då mina stjärnor ännu ligger på posten i Gällivare, hade inte tid att hämta ut dom när jag var upp sist. Hoppas på att det blir en tur på måndag efter jobbet. Som pricket över i:et skulle vara om min bil var klar då, men så tur har jag väl inte. Har dock tur över att jag har så jävla bra vänner som jag har, dom ställer verkligen upp för mig och Klara just nu när det behövs som mest. Kanske därför jag inte fällt en tår sen onsdags? Jag får liksom för mig att jag inte ens har något att vara ledsen över. Allt är ju mitt eget val, precis allt. Hamnade i ett vägskäl för ett tag sedan. Och valde det här. Jag tog risken, även om jag inte visste vart jag skulle hamna. För som sagt, jag orkar inte ens bry mig mer om det som gör mig ledsen. Tänker fan inte leta småsten och ta skit mera. Måste öppna ögonen och se allt bra som finns, för det finns. Det är jag övertygad om.

Visst. Jag erkänner att jag inte vart helt fri från det dåliga, vart jävigt arg och irriterad här en sväng, helt lätt har det ju inte varit. Men det har och göra med beslut som påverkar min fina dotter, då blir jag arg. För hon ska ha det jävla bästa. Och jag ska ge henne det, var så säker. Hon är prio ett, ALLTID! Men bortsett från det, så känns det så j ä v l a bra. Räknar dagarna tills lägenheten är min bara min. Haha haha. Nu ska jag snarka, eller först hänga lite med min kära phone och kika lite blocket.. Verkar som att det blir bilbyte om jag lyssnar på vad som sägs. Och jag siktar in mig på mindre, och nyare. Men stannar nog med bmw i alla fall, så få se då.

Min älskade 525ia kostar för mycket att köra. Tar mig för få mil på en tank helt enkelt. Siktar i alla fall på en diesel med billigare skatt och mindre, men inte för liten, motor. Få se då vart jag hamnar.