Julen har kommit och farit

Fullspäckad december ja men nånting!
Jobbat, haft intro på ännu ett nytt jobb, pluggat och haft slutprov x2, fixat allt inför julen och 2-års kalaset, samtidigt som jag försökt hinna umgås med min familj och hängt hos mamma samt vart på en begravning. 

Men! Satan så skönt det var att få sin första lön i onsdags. Eller första o första, men ni fattar? Har ju inte arbetat sen juni så första på länge! Studiebidrag är inte precis generöst, men jag har klarat mig med nöd o näppe, tack vare min sambo såklart. Dock jävligt skönt med lön från arbete oxå, egna inarbetade pengar. Helst med tanke på hur mycke fritid jag haft i höst trots heltidsstudier? Man gjorde allt plugg på typ sammanlagt 2 kvällar (som man hade 2-3 veckor på sig att göra) så man fick FÖR mycke fritid och jag var helt sjukt uttråkad. Därför sysslar jag nu med både och, dock färdigpluggat 31 januari. Äckligt skönt.

Hur som helst..

Ikväll har vi fått ensamvecka, extra tråkigt den här gången nu när de vart jul och kalas och vi alla har umgåtts extra mycke ❤ Vi firade vår prinsessa igår den 26:e, fast egentligen fyller hon år först imorgon. Men eftersom stor andel av hennes närmsta familj arbetar imorgon så hade ingen kunnat fira henne, bl.a. pappsen och mommo. Så imorgon ska vi ha en extra mysdag jag och lillhjärtat, har sparat två presenter åt henne, sen ska vi bara lyxa till allting lite extra, de är ju ändå hennes födelsedag! Värt att skämma bort då kan jag tycka! Nog för att hon är de nästan 24/7 ändå.. 😉

Ikväll hade vi t.ex. glöggmys (alkoholfritt och dricka till henne) med lite gotta till medans vi tittade Rio. Innan har vi byggt om hennes nya tågbana, byggt lite torn som jag aldrig fick göra färdigt - var roligare att riva tydligen, sen har vi nog inte hunnit göra destomer. Eller jo! Dansat! Klara fick en spelgrej med musik av hennes kompis igår och hon äääälskar att dansa till låtarna som finns på den. Så jävla gulligt så ni förstår inte. Kan man verkligen vara så underbart söt som hon är? ❤


Två rosa paket som väntar på henne imorgon när hon vaknar! Gulleplutten! Nu måste nog även mamman sova, trots jullov så är de ingen sovmorgon längre än till max kl.9.30. Länge sen de vart längre iallafall, hehe! Men finns ju dem som har de värre.