De är bara den här världen jag känner till

Vissa veckor går det trögt att blogga. Fastnar oftast när jag planerat ett inlägg med bilder, som jag har på kameran, och inte orkar föra över på mobilen för att de är så många, måste rensas och tar mycket minne eftersom jag alltid glömmer att rensa bort dom när jag väl sätt in dom på telefonen. Och att få in dom på datorn går verkligen trögt.. Som ni kanske märker..
 
Idag är det trist väder, därför sitter jag för ovanlighetensskull och bloggar. Mitt humör är trist. Jag mår trist. Och allt känns jävligt deprimerande idag. Jag orkar inte göra något och än mindre vill jag göra något. Om 9 dagar ska vi flytta, och jag har packat två kartonger av typ trettio. Kollar man på lägenheten, så syns det inte ens. Så jag vet inte hur det kommer gå med det. Bra humör som man är på idag så kanske man ger fingret åt allt och går och sover bort hela juli istället, hehe..

 
Nä men nu ska jag inte vara så där. Från och med igår räknas man som arbetslös t.o.m 17 augusti då jag börjar plugga igen. Så för att alla jävla system ska funka (läs: SGI) är det bara snällt fara och anmäla sig som arbetssökande fastän jag inte söker arbete egentligen, jag har två springvik. väntandes på mig i Piteå men det är ju först då så fram tills dess räknas jag ändå som arbetslös trots att jag inte anser mig som det, och måste alltså vara inskriven för att inte tappa min SGI. Tjorviga system, helst för en timvikarie som studerar. Papper hit o dit, väntetider, handläggningstider, ringa dit o ringa hit, intyg av alla dess slag och allt måste åka brevvägen. Tänk om dom bara kunde använda e-post till 100%.. Det var enklare att bara ta ut föräldrarpenning, haha.. Men men, studerar ju inte för skojsskull och inte föralltid, utan det är ju bara några år av mitt liv, för att få en utbildning som ger mig ett arbete jag gillar resten av mitt liv. Vilket inte är så bara i alla branscher. 

Sen blir det BVC för 1,5 års vaccin. Intressant hur det kommer gå med tanke på hur mycket mer medveten ungen är om allt idag än när hon var 1år.