Tumvantar

Igår gjorde jag faktiskt en massa nytta under dagen, även om jag egentligen är fruktansvärt less på att vara hemma. Skönt att plugga på distans, ja eftersom man blir mer flexibel. Men ibland blir det jävligt drygt också. Snart så kommer det inte vara så längre och det känns ändå ganska bra.

Jag och lillhjärtat for då en sväng till Luleå igår och fyllde på vällingförrådet så hon klarar sig resten av året på det, samt sökte ett par stickade tumvantar, helt vanliga fast med fleecefoder i. Typ såna jag går och köper på H&M? Men jag hittade inte ett enda par och då var jag på alla affärer på Storheden. KappAhl hade ett par, dock jävligt osmidiga för de var en stor knöl (blomma?) på vanten och jag kände direkt att den där kommer vara i vägen en och annan gång. Och dom på H&M i hennes storlek var ju galet stora. Fanns inga mindre.. När tummen var i (den passade perfekt) så var de 0,5dm vante kvar vid fingrar som bara hängde och var i vägen och dom skulle hon tappat konstant..

Så hur svårt kan det vara egentligen?
Får nog dra igenom en koll på internet, jag som för engångskull tänkte gynna lokala affärer. Ja det går ju åt skogen när dom inte har det jag söker. 
 
Igår var det förresten jäkligt tur att vi hunnit få kaminen installerad och besiktad. Jag menar de är minusgrader på natten och de var planerat strömavbrott mellan 23-04 i natt så gissa om vi hade fått frysa ihjäl utan den. Fick tokelda tills jag gick och la mig och ha öppet dörren till Klaras rum, mest för att hon vägrar sova med täcke. Och när jag vaknade vid 04 när elen kom tillbaka så var det inte så jätte farligt kallt. Tack vare kaminen.. Ja, jag vaknade för att tv:n startade. Dessa automatiska återuppstarter vid strömavbrott är ju bra, iallafall vad gäller element, värmepump och tvättmaskin, men fan vad jobbigt det var att kliva upp och stänga av tv:n mitt i natten.. Haha..

Fick i och med allt väldigt lite sömn i natt. Vilket gjorde att jag tog en powernap på 3h när jag lämnat pigis på förskolan. Så inte planerat men antar att jag behövde det. Nu är jag tröttare än någonsin i kroppen (men inte ögonen, hehe) så nu ska jag hämta från dagis sen ska vi ta en promenad så jag piggnar till och orkar hitta på något idag igen!