Emmaljunga City korg

Äntligen får man strax hoppa i lådan! 
Vart tidigt i farten idag så de ska bli skönt att få sova iallafall 8 timmar. Hade tänkt få lite tid över nu på kvällen när Klara lagt sig till att lägga ut lite bild-inlägg samt rensa telefon. Men eftersom vi båda är lediga kom hon i säng först 22, och innan jag då ätit och bytt om på mig själv så var klockan visst 23.00. Blev alltså inget sånt ikväll heller.. Fastän jag verkligen hade behövt få de gjort. Tror jag ska börja blogga mer från paddan faktiskt, den sitter man vid oftare samt att den har större skärm så är ju behagligare än telefon iallafall? Datorn är ju lite jobbigare att starta 😉

Förutom de så gör man inte mycket om kvällarna, man slappar och varvar ner innan sovdags och "umgås" med lillsyskonet litegrann. Livlig en de där! Trots att jag har livmoderväggen fram så har jag känt sparkar både tidigt, riktigt mycke och tydligt. Precis som med Klara. Allt är förvånansvärt likt. Äter till och med samma saker till frukost och mellis, haha, så suget har inte ens vart annorlunda denna gång.. Grötfrukost (som förövrigt är frukost nr.2, när Klara äter välling innan dagis äter jag yoghurt sen efter jag lämnat henne äter jag frukost igen), mycke frukt, keso och ananas som mellis och väldigt mycke bröd (för att vara mig, äter inte mycke bröd annars, en skiva då och då). Jag. Älskar. Mat. Kan ju stolt meddela att jag gått upp snart 15kg, vilket jag behöver då jag är väldigt liten och har tidigare inga reserver alls. Men med en liten måste man ha reserver! För bådas skull. Men de är ingenting för lilla mig, 15kg alltså. Antagligen bara jag och min familj som märker skillnad på mig, typ lår och rumpa osv. Sist blev de kring 25kg. Och tyvärr, rasade jag i vikt lika fort när jag ammade. Fast jag inte ville de! Denna gång ska jag faktiskt försöka behålla något kilo iallafall. Knepet är att inte glömma äta.. 

Nej nu måste jag sova! Har förresten köpt 2:a grejen till bebisen nu. En liggdel till vagnen, vagnen ska jag beställa imorgon. Så nu börjar vi få lite gjort, haha 😊


En av få begagnade saker jag köpt i mitt liv, är denna och bilar typ.. Haha.. Jag och min hälft är såna som ofta köper nytt om vi ska ha något? Sälja är vi dock duktiga på! Men är nöjd med den här. Dom används så lite och så kort tid så finns många som är som nya och de finns inte mycle på en sån som kan gå sönder eller börja rackla. Vagnen blev ju 2200:- billigare nu. Gör ingenting faktiskt, haha, då den redan kostar nog mycke, samma bilstolen.. 😊 Säkerhet är inget jag drar in på, väljer bilstolar och bilskydd med omsorg och läser på mycke om dem innan. Samma med garanti som man har om man köper nytt och som oftast bara gäller köpare 1. Därför går de inte att kompromissa med mig på dom punkterna! Jag älskar nytt helt enkelt. Kalla mig prylgalen eller nå. Jag nekar de inte! Håller nog med er isånafall.. Haha!