Några alster

Ja, jag har verkligen hittat hem när jag började virka. Alltså hittat min grej! Lägger verkligen allt annat oviktigt åt sidan för den, bl.a. bloggen. Virkning och inreda hemma är vad jag brinner för - bortsett från mina barn då. Men det förstod ni nog! Här är några av mina senaste verk/beställningar:

Fick hur som helst tid över att uppdatera bloggen nu och säga att jag lever! Håller på att natta Elina, eller natta och natta. Jag ligger här med henne så hon inte iaf är själv när hon somnar. Men insomningen sköter hon bäst själv. Tror dock de blev helt fel ikväll, de blir så här ibland. De gånger man missar "sömntåget" och hon hinner bli övertrött eller man gör något annat dumt. Idag tror jag de dumma var att gubben kom hem mitt i allt och jag glömde av mig att hon kanske borde gått o lagt sig INNAN hon blev arg och övertrött. De var där någonstans allting gick fel för sen kom de övertrötta som ett brev på posten. De är inte första gången de händer, att man aldrig lär sig. Men de är som att hon verkar så pigg o lugn, och då låter man henne vara vaken. Haha huvva.. Ungar.. De är nog en av dom få sakerna som får mig att vela gräva ner mig 1km under jorden, när dom tjorvar med att somna! Ska inte behöva ta TIMMAR att somna.. Det är verkligen frustrerande. För de är liksom enda tiden på dygnet man får plocka undan hemma/duscha/fixa räkningar/tvätta eller andra tråkiga saker som tyvärr måste göras.

Förra veckan hade vi i alla fall hennes dop. Och de blev verkligen super bra! En trevlig dag och de var kul att träffa alla ❤ blir ju så sällan annars som man träffar vissa och ännu mer sällan som de blir att träffa alla samtidigt! Vem vet när de nu händer nästa gång. Och imorgon åker vi hem till Piteå efter 6 dagar i Gällivare. Min kära Audi sa upp sig på väg hem från Jokkmokk förra veckan så nu får den vila i veckan tills dom nya delarna kommer.. Men eftersom man inte kan bo i Sjulsmark utan bil var vi helt enkelt tvungna att följa gubben upp på jobbvecka. Annars hade jag vart fast där i byn, vilket jag inte va så sugen på. Helst när de finns varken affär eller andra färdmedel där. Men imorgon åker vi äntligen hem igen, har lite små hemlängtan. Ska bli kul att få färdigt altanen oxå, som vi hoppas hinna med i veckan.