29 mars - frasses och födelsedagsfika

Känner mig så otroligt duktig när det gäller skolan nu om man jämför med hur det varit tiden innan förra veckan. Sen i tisdags förra veckan har jag och rebecca varit på varenda lektion, och det är vi väldigt stolta över. En till sak som just jag är stolt över, det är rebecca. Idag på kemin så förvånade hon verkligen mig och även sig själv. Vi skulle testa reaktion med olika metaller, sen räkna ut varför det blev si och så. Och kemi är inte hennes starka sida (inte min heller..), har blivit så illa att hon och även jag gett upp det också faktiskt. Men idag.. Hon var så duktig! Hon räknade på där, och var så glad för att hon klarade det och samtidigt förstod vad hon gjorde. Då vart jag jäääävligt stolt över henne ska ni veta :-) 

Matteprovet vi hade idag gick inte så bra. Dock förväntade jag mig inte att det skulle det heller. Men var så irriterande, för visste att jag egentligen kunde det där. Bara det att jag hade fet hjärnsläpp och inte mindes ett piss. Efter provet for vi och lunchade på frasses. Och fytusan vad gott det var, ja ni skulle bara veta. Sen gjorde vi engelska nationella, skönt att ha det bortgjort. Då slipper man engelskan på torsdag också!

Efter skolan hann jag bara komma hem innan jag bestämde mig för att följa med till Oscars farmor som fyller 80 år idag. Så har suttit där ett tag, ätit tårta och kollat tv. Fått köra massvis med bil idag också, kul kul. Fram och tillbaka till malmberget 3534 ggr tror jag.