29 december - kul bilresa

Ligger i skrivande stund o puttrar på i 80km/h efter E45:an mot Jokkmokk. Känner på mig att de kommer bli den "roligaste" resan till Jokkmokk ever. Eller? W211:an saknar nämligen fungerande dämpning bak, den står för de första på backen, är kanske 1,5 dm hög om den står på plan mark.. Att sen köra den till Jokkmokk, ja de ångrar jag att jag gick med på. Känns som att man ska studsa ut genom taket på bilen varje sekund. Man känner VARENDA gupp, jag menar verkligen varenda. Sen tror man hela bakdelen ska lossna o fara åt helvete när som helst. Så här sitter jag o studsar på passagerarstolen, upp ner upp ner. Har fan mjälltugg eller hur fan de nu stavas. Ber till gudarna om att luftbälgarna ska fyllas med luft, helst nu. Äckel luftfjädring! Man ska fan inte ha luftfjädring på bilar i så här kalla klimat. Börjar bara kärva i kylan...

Att luftbälgarna på bilen skulle gå sönder var väl ganska väntat. För så fort man parkerade bilen stod den på backen när man kom ut igen. Men ändå! Då höjde den iallafall så fort man startade bilen.. Men se de gör den inte längre.. Nu ska den tinas i Jokkmokk i varmgarage sen äre bara hoppas på att systemet frysit eller att den är en säkring. Annars byebye till 12k. Och tyvärr är det jääääääävligt jääääävligt vanligt att luftbälgarna far på W211:or så att... Oddsen ligger inte på våran sida!

Nu ska jag skumpa vidare ;-)