26 Februari: dassigt väder

Vädret igår alltså, underbart ♥
Så idag är jag glad att jag trotsade halkan/snömodden igår och tog en promenad till Ante. Men var faktiskt inte så hemskt som det låter, lite tyngre på vissa ställen bara men klagar inte över det heller, för behöver ju få bort lite gravidrester, hehe, så då skadar inte lite motstånd. Och fick även rota fram mina ray ban's efter en hel vinter, det om något kändes bra. Idag är vädret däremot lite dassigt, är typ dimma? Så det är ju trist men men. Får säkert den här dagen också att gå. 

Kan då inte klaga över natten i alla fall. Var hos mamma till nångång efter 22 igår, och när vi skulle börja fara hemåt märkte jag att prinsessan äntligen började bli lite trött (hon har typ varit pigg som en lärka hela dagen) så jag hade ju sån tur att jag tidigare vart och köpt en ny pyjamas till henne, så böt till den innan jag for hem så det bara var att äta och sen hoppa i säng när vi kom hem. Är inte så poppis att byta kläder när hon är trött, så undvek det. Dock var hon så trött så hon ides inte äta utan ville (!) i säng, inte en enda protest när jag la ner henne själv i sängen. Förväntade ju mig att hon som alltid skulle vakna vid 3-4 tiden och vela äta. Men vaknade till när hon började småmumla och märkte då att klockan var efter 6, så hon hade ju sovit hela sju timmar i sträck. Förstå vad skönt? Så åt hon bara och sov vidare till 9.30. Och det är bra gjort. Senaste tiden har hon velat upp samma sekund det blir ljust ute, vilket är ganska tidigt, men satte ett överkast över fönstret denna gång och det funkade.. 

Hon var upp en sväng och böt blöja och käkade lite till sen märkte jag att hon var fasiken ännu trött. Så hon ligger och snarkar igen. Kanske jag också borde, men har fått mina 8 timmar så är ganska nöjd. Nu föredrar jag frukost i lugn och ro och sen en dusch.

Hoppas då jag får sålt mina jävla klarglas i veckan (helst idag!!) så jag kan gå och köpa en kamera, löning för mig idag ju. Å så vill jag köpa en ny lampa! Annars vet jag inte om jag har så mycket mera på hjärtat idag? I helg ska troligtvis Angelica och hennes pojk komma hit på kaffe och hälsa på Klara såklart! Det ska bli trevligt :) Sen hoppas jag på att få barnvakt ett par timmar på lördag så jag får gå ut och äta en matbit. Och om 2 dagar är lilla gumman 2 månader gammal! Lillskrutten börjar bli så stor nu!