29 September - Coffee

Dagens andra kaffe är det dax för nu.. Men medans den blir dricktemp får jag blogga lite. I natt kommer äntligen sambo hem! Dock lär det vara en trött sådan efter att ha jobbat dubbla och övertid nästan hela veckan, även idag. I veckan ska jag i alla fall försöka göra lite matlådor. Vart lat senaste veckan. I morgon åker det i väg lite möbler här hemifrån. Soffan åker i väg till stugan, så vi får flytta in i sovrummet tills vår nya kommer. Sängen i Klaras rum åker till Emelies nya lya i Piteå. Även fyllt en kartong med lite bra-ha grejer och prylar jag lessnat på som hon ska få. Nu får jag alltså äntligen börja fixa med mina senaste ideér i Klaras rum! Inte orkat när sängen vart där och fyllt hela rummet. Till helgen ska jag måla ett par stolar, och nästa vecka ska jag börja fixa med bordet. Dekorplast och lackbord, mer säger jag inte.
Kommer nog bli jätte bra.

Mer att göra är ju att hänga upp en sänghimmel, köpa 2st trähus och måla sen hänga på väggen. Även en taklampa måste jag ragga upp, vet bara inte vad. Kanske en liten maskros. Emelie ska ju mest troligt köpa vår stora maskroslampa (för jag har hittat en ny lampa jag vill ha!) och vardagsrumsbord. Så få se då. I alla fall fått pengar till den nya av älsklingen :D bäst eller vadå?