13 Augusti

Imorse blev jag minnsan väckt av nästa gubbe som hade ärenden här, nämligen han som skulle byta elmätare. De sa när jag pratade med dem att den skulle bytas till hösten. Därför förväntade jag mig inte att dom skulle komma redan efter 1,5 vecka. Ska jag ta det som att de är höst nu då eller? Trist i såna fall.
 
Men kanske är det bra att vi kom upp i bättre tid idag. Eftersom att vi ska upp tidigt i morgon.. Usch säger jag bara. Ska vara i Jokkmokk kl.10. Alltså måste bilen och allt vara packad och klar ikväll. Men känner jag mig rätt kommer så inte vara fallet. Haha, för så blir de minnsan aldrig när jag säger att de ska bli så! Måste även göra en storstädning innan vi far. Så jag och Klaris har det vi gör idag. Och det är väl bara bra, med tanke på allt annat runtomkring just nu. Inget som piggar upp precis.
 
Och från att ha en mega-grinig unge igår till att ha världens snällaste tös idag, det är förbannat skönt. Var inte ett dugg roligt igår! Men desto roligare idag. Nu kan hon till och med leka, igår dög precis ingenting, förutom att göra allt man inte får. Nu på förmiddagen har hon pysslat på med rutchkanan, diverse saker har fått åka ner där. Sen pysslades det i sandlådan, ovanligt länge det också. Och nu är det fylla och tömma pippi-väskan med klossar som gäller. Vilket ger mig tid att städa (och blogga!) ho ho..
 
 
Snart blir det plättrester ute på altan!
Sen är det bara hoppas på det bästa.