Nya hyllor

Förra veckan skruvade ❤:at upp min födelsedagspresent, Stringhyllan, som fått ligga kvar i kartongen alldeles för länge. Men kändes onödigt att skruva upp den i läggan när vi ändå hade flyttankar. Och i förrgår skruvade jag ihop min nya hylla från Ikea. Ser fram emot att fylla hyllorna med fina saker och snygg förvaring nu! 


Hittills har en snygg låda från Hemtex fått ta plats i den ena hyllan, hittade den igår när vi var i Luleå en sväng med mamma. Orkidéen fick jag av mamma igår! Och fick något ryck idag och hittade en låg, men bred, cylindervas som jag fyllde med orkidéjord från en som skulle kastas. Blev då mycket snyggare än en vanlig glaskruka. Lite annat med andra ord! Man tar vad man har 😉

Sen har jag ju mina älskade trådkorgar. Som jag har till lite av varje! Bl.a. till att ha ljus i. Som även de är påfyllt inför hösten! Nu är ju de dör en väldigt liten del utav mitt enorma ljusförråd. Hehe.. *besatt*


Ja så här ser då alltså matplatsen ut. Ljusrosa som gäller just nu! Dock ska jag byta till gardinkappor i samma färg istället för öljetterna. De är ju egentligen mina vardagsrumsgardiner. Vill ha kappa någonstans.. Och köket blir bäst till det har jag kommit fram till.

Det var allt jag hade att visa den här gången från vårt hus. (Har liiite svårt att ta in att vi är husägare! Men jag älskar det!!)