13 December - Ledig söndag

Åh så underbart det har varit med en ledig dag med lill-hjärtat! 
Var alldeles för länge sedan sist, förra helgen var hon nämligen med mommo och igår med sin pappa. Idag var det äntligen min tur, och Lucia var det också dagen till ära så blev extra lyxigt mys i morse med lussefika! Trots att hon har världens period nu, som hon testar oss till max så kan jag inte låta bli att le när hon kommer och "fjäskar" för att få som hon vill, och sakna henne samma minut hon lägger sig för kvällen. Mitt lilla hjärta. Som förövrigt blir 2 år om 14 dagar.. Helt sjukt..
 
Och en sak till med barn, man kan inte låta bli att fascineras utav deras lek.. Vilken underbar fantasi man ser dag ut och dag in.
Brukar ofta smygkika när Klara är riktigt inne i något i sitt rum, det är verkligen kul att se. De hon ofta gör just nu om dagarna det är att pyssla kring sin julgran, hon fixar och donar där, med tomtarna, dockan, böcker, mini hundarna och sin snögubbe m.m.

En tomte tittar på julgranen, en sitter på stolen, dockan är nerbäddad (helt och hållet) i fåtöljen och sen har hon serverat dem lite muffins. Sen när det är godnatt, är hon väldigt noga med att ge alla en godnatt-puss, även de två mini-böckerna hon har där.. ❤

Ja de är underbart med barn!

Och så har vi bakat på eftermiddagen, en saffranskaka, den gick verkligen hem hos henne. De var min tanke, då hon verkar tycka mammas favvobulla på julen är tråkig - lussekatter.


Nej nu måste jag sova! Och hoppas de inte är dökallt i kåken imorgon när jag vaknar, -20 ute. Usch. Har myseldat hela dagen så nu när jag slutar blir de väl askallt. Bara de inte blir över -25 är jag nöjd, för då är tydligen inte värmepumpen lika effektiv. Så ska de fortsätta så här måste jag ju snart slå igång alla element på fullt ös.. 😂 Nu får iallafall bilen plats i garaget så slipper en äckligt kall bil. Något positivt.