Lycklig husägare!

Har verkligen inte skrivit en endaste rad här sedan vi flyttat in i huset. Och strax har vi bott här i hela 3 veckor. Själv har jag trivts sen första dagen! Hade inte ens svårt att somna första natten, utan har somnat på tre röda varje kväll här. Man håller i gång hela dagarna med huset så man är helt slut när det väl är kväll. Samtidigt känner jag att dygnet har för få timmar, vill hinna så mycket mera än jag gör varje dag.

Första helgen var Klaras rum prio ett att få klart, eftersom hon sov hos mommo i Trundis så ville jag att hon skulle ha ett färdigt rum när hon kom hem. Vilket hon hade! Förutom allt småpyssel då. Det håller jag ännu på med. Vet inte riktigt hur jag vill ha det, finns mycket fint. Det vi mer gjorde under helgen var att måla taket i sovrummet (inte så bara som man kan tro, är astråkigt!), spackla/slipa väggar och sen la gubben golvet. Jäklarns så snyggt det blev! Han kan han! När han hade jobbvecka så tapetserade jag sovrummet i min egna takt samt var upp till mamma nån dag + hämtade mer saker från lägenheten.

Vi hade turen att få låna ett släp av hans chef, ganska enormt sådant, körde två lass med de. Plus då att vi fyllde varsin bil två svängar. Men ändå vart det små saker kvar, dock mindre viktiga saker. Så blev några mil den fredagen. Men så stort det kändes när vi skrev på sista pappret fredagen och fick nycklarna! Vuxenpoäng!
Första veckan för mig och Klara själv i huset gick bra. Inga konstigheter. Lite läskigt känns det ju alltid och man saknar alltid halvan lite extra första natten. Men jag överlevde utan problem. Förra veckan hade vi en hel del att fixa när hela familjen var hemma. Vi var nog till Luleå fyra svängar och shoppade, och Piteå två svängar. Vi gjorde inte precis så att vi köpte allt på en gång. Utan vi körde ett rum i taget, typ. Kom på mer saker vi behövde och tog det nästa dag, men var bara mysigt att fara iväg och handla grejer hit tyckte jag. Se huset växa fram och bli som vi vill ha det! Bl.a. hunnit byta till en ny blandare på toan - som är mycket bättre och enklare (enhandsgrepp ist för två) sen har vi gjort altanen trevligare med blommor och krims krams, köpt sandlåda, trädgårdsset och sånt till Klara så hon har något att göra ute. Hon fick även en rutschkana av mommo så nu har hon massa utelek på gården! Lycklig och bortskämd tjej ♥
Vi har även satt lister i sovrummet, röjt och snyggat till några träd (bara resten kvar då..) och sen såklart fixat här inne. Så nu är det beboeligt här i vart fall.

 
Massa smått kvar ännu, det roliga, inredning. Men det tar vi allt eftersom. Man måste känna efter lite också hur man vill ha det. Och det är inte det lättaste, hehe.. Inte nu när man har helt fria händer och får göra precis vad man vill. Men känner mig hemma här även om det är lite huller om buller i hyllor och fönster. Och tur är väl det, för det här är ju vårt hem nu.

 
Och. Som alltid när man flyttar vill och behöver man massa nytt. Så vi drog iväg idag på utflykt till Ikea/Haparanda med mamma och resten av familjen nu när sambon ändå är och jobbar. Han tyckte nog bara det var bra att jag fick fara och köpa lite krims krams så jag har ro att vänta (sluta tjata, hehe..) tills vi ska åka dit tillsammans i slutet på augusti. Vill ju invänta alla nyheter som kommer i augusti innan jag far tillbaka dit. Så man inte missar något skoj. Idag blev det mest inredning/dekoration/whatever. Inte många vettiga saker iallafall, utan mest små saker för att få fylla ut några fönster och sånt där ni vet. Eller en hylla hittade jag! Letat som en tok efter något liknande, och förstår inte hur jag kunde missa Ikea?! Såg den på en bekants instagram kvällen innan. Den fick följa med mig hem utan att tveka kan jag säga.

Så nu ska jag väl hoppa i lådan efter en mysig dag med två galna ungar, mamma och Ante. Men gud så tråkigt allt skulle vara utan barnen? Lugnt och händelselöst. Inge action! Haha! Imorgon ska det fixas lite hemma. Sen far vi väl till Trundis och käkar middag om jag får gissa. Vi var dit hela familjen i lördags och käkade grillat, gud så gott det var. Och gud så skönt det var att slippa laga maten själv. 
Är faktiskt mega lycklig! Livet är verkligen bra nu! Och att bo utanför staden, på landsbyggden, är också ett val vi gjort rätt. Vi hör hit bättre än inne i stan. Usch så jag trivs här :-)

 
Hjärtat tyckte Ikea var tråkigt, tur vagnen var godkänd att sova i då!