18 Juni - Slipper långkallingar!

Tror att vi slipper långkallingar den här midsommaren i alla fall, alltid något. Tyckte det var ganska varmt idag när jag satt i sandlådan med Klara, och solen lyste inte så hade den legat på hade jag nog fått plocka fram shortsen. Hehe skämtosido. Inte för att jag ska göra något speciellt i morgon, det gör jag nog aldrig på midsommar längre. På den gamla goda tiden var man ju på Trundis. Men nu är det nya tider med nya rutiner. Dvs. inte göra något speciellt på midsommar. Bara vara hemma och äta något godare än vanligt. Men inte ens det ids jag. Möjligtvis äta några gubbar, om jag ens ids det. Dom såg faktiskt väldigt trista ut på Ica. Men får vi fint väder ska då jag och pigis vara ute i sandlådan, det är ju nästan det bästa hon vet.

Hellre det än att vela sitta vid en surfplatta hela dagarna som många andra ungar gör. Har man en gång låtit dom sitta en hel dag lär det fortsätta så. Det skulle jag aldrig gå med på. Nä hon brukar få kolla max ett avsnitt bolibompa på kvällen eller innan maten men sen äre inge mer. Och det händer inte ens varje dag. Bara om det typ är askasst väder. Oftast brukar vi ha något att syssla med istället, tvätta eller städa eller fixa i hennes rum. Och hon är ju gärna med både i tvätt och dammtorkning och plockning i hennes rum så brukar inte vara några problem.

 
Förutom det då så är jag jävligt less. Trist att man blir nedprioriterad av sin familj bara för att nästa jävla nisse är hemma, men men. Inget jag orkar lägga någon energi på. Duger jag inte nu då behöver då fan ingen höra av sig sedan heller.
 
Nu ni. Nu blir det Ben&Jerrys och tv för lilla mig. Resten av trion sover. Inget ovanligt dessa veckor iofs.