29 Maj

Usch så skönt med lite egen tid. Vart så mycket senaste veckan med diverse aktiviteter, tokpluggat och andra ärenden och möten. Alltså en hel del att bearbeta och tänka igenom. Ja man är ju en sån som reflekterar och tänker ganska mycket, ingen rolig egenskap alla gånger. Men just idag känns de ganska skönt att bara trampa runt och fundera på livet, tagit ett varmt bad och fixat naglarna, ätit varma baguetter med Jokkmokksskinka, och nu sitter jag bara i soffan och låtsas titta tv. Mina tankar har vandrat iväg ganska långt och de känns som att sängen lockar mer än att vara vaken.

Så de är nog så min fredag får sluta. Ska bli underbart att hoppa i lådan, kommer sova som en stock! Vart en supertråkig dag. Hela dagen har tillbringats på Välkommaskolan, alltså min gamla gymnasieskola. Värst var att lämna min febriga och hängiga tjej hemma som såklart grät när jag gick 💔 ajaj i mammahjärtat. Så att de var underbart att komma hem efter en hel dag i Gällivare och få pussa på min snygg-unge. Aldrig kul att skiljas, och än värre när hon är sjuk. Då vill man helst vara hemma och ta hand om henne..