Så vad gör jag då?

Fönstermålning i vardagsrummet!

Hur det kommer sig är egentligen ganska sjukt, i alla fall i vissa folks öron. Suttit och funderat på julgardiner, stjärnor och stakar m.m. senaste dagarna. Men jag får inte ihop de i vardagsrummet när de inte är vita fönster! Har nämligen vinröda öljetter sen förra året. Och dom vill jag använda igen. Men fick inte till de med dessa bruna fönster (tjat, tjat). Så nu är dom sista fönstrena i huset snart vita. De går alltså snart att tänka klart gällande gardiner i HELA huset! Det är sinnesro för mig.

Före:

Än har jag ca. hälften kvar att göra. Behöver måla ett varv till, två på fönsterbrödan samt själva fönsterkarmen. Men innan jag målar sista varvet och fönsterkarmen vill jag ha en annan färg. Den vi hade var ganska matt och slutresultatet kommer inte bli lika snyggt som med en glansigare färg så de kommer nog bli klart först nästa vecka då jag inte kommer hinna med allt innan jag far till mamma. För låshakarna måste ju skruvas bort och det blir ju lite mer att göra då. Samt att färgen inte ens är inköpt än. Så nu får de torka och bli genomtorrt och så tar jag resten efter helgen. 

Efter:

Visst blir det bra?! ❤❤❤
Och nej, jag maskerar inte väggen för jag är inget stort fan av vår strukturtapet som är ganska risig. Orkar alltså inte anstränga mig o skydda den! Har redan hittat en ersättare.

Blir lika imponerad varje gång av hur mycket skillnad vit färg kan göra på ett rum.