8 Augusti

Klaras sista sommarlovs vecka. Herregud jag får separationsångest bara av att säga de! Tänk att de redan gått 8 veckor? Och bra har de gått. Var såklart orolig om jag skulle överleva med båda två själv under ensamveckorna. Men har gått galant. Vi har ju rutin nu! Så de är klart de känns lite i mammahjärtat att lämna på dagis igen. Även fast hon trivs där så är jag ju van att ha henne hemma, har helt glömt bort hur de är att bara ha en, typ. Elina är dessutom 2 månader äldre nu och en helt annan människa så kommer bli helt annat än innan sommaren då vi kunde sitta i soffan en hel dag.

Den enda, lilla fördelen med att dagis drar igång igen är att jag får umgås lite mer med Elina. Annars hänger hon som mest med om inte Klara är iväg med sin pappa. Klara får ju sin ensamt med mig/oss på morgonen och kvällen samt alla gånger Elina vilar. Och nu finns de inte så mycke att sysselsätta oss med om dagarna heller, alla kompisar har slut sommarlov och likaså mommo och Oscar.

Eller så går jag crazy och har henne hemma resten av året 😉 skämtosido men skulle helt klart kunna de. Känns som att jag alltid vart hemma med båda två! Nä jag ska inte deppa, hon är ändå bara där 15h/vecka så behöver inte alls känna att jag överger henne. Hinner ju bara hem o vända så kommer hon hem igen!

Ungefär så här har våran måndag sett ut. I lugnets tecken, lek på deras villkor och massvis med soffmys, gofika och enkel middag i form av rester. Och när Elina viladr lunch i vagnen har jag och Klara plockat hallon i vår trädgårs. Lyxigt!

Så skööönt efter den här fullspäckade veckan som gått. Att bara gå slappa hemma..

Dom snarkar sedan länge och jag ska nog göra detsamma. Elina vaknar nog ändå snart för nattmat nr. 1, därför det känns orört att somna för att strax vakna igen. Men vi får se.. Försöker få henne att inte äta varje gång hon vaknar. Då det snart inte behövs längre. Här för nån vecka sedan vaknade hon varje eller varannan timme för att äta! Sjukt jobbigt. Men berodde nog inte på maten. Utan ville vara suga och hon ratar sin tutte så då har hon fått som hon vela eftersom alternativen var få och jag var inte sugen att kämpa med att somna om utan mat/tutte.

Verkar iaf äntligen vänt nu sen jag hittade en tutte hon gillar! Dvs. Storasyster tutte, haha den var smaskens tyckte Elina så nu suger hon mer under dagarna och håller sig nöjd längre under natten och vaknar bara en-två gånger för mat. Fast svårt o veta om de är hunger eller sugbehov på natten så de får man gå på känn. Man märker direkt om de inte vart som hon tänkt 😉