Flickornas vår-/sommargarderob

Har blivit en del klädinköp senaste månaden. Och inte mig emot! Det är ju såå kul att köpa kläder till flickorna. Nu får inte Elina överdrivet mycket nytt i strl 56 då jag har mycket fint kvar från Klara som jag mer än gärna återanvänder! Har ju längtat efter det, att få ta fram alla söta bebiskläder.

Har såklart blivit lite nytt, svårt att hålla fingrarna i styr och så vill man ju förnya lite. Det jag måsta komplettera med är ju sommarkläder. När Klara hade 56 var de vinter, finns alltså inge kortärmat eller jumpsuit med korta ben/ärmar till Elina, även tunnare ytterkläder (typ tröjor, koftor m.m.) och mer basplagg + pyjamasar då Klara hade för lite av de, vilket jag såväl minns. Så det har jag måsta köpa till så inte pigan svettas ihjäl i sommar! Hittade en så fin huvtröja igår på H&M som blir helt perfekt, har dock inte orkat fota den. Har inte heller kommit ihåg att ta bild på en jätte söt body jag hitta på Åhléns förra veckan.. Men den syns säkert på någon bild i sommar 😉

Klara har oxå fått en drös nya sommarkläder - både av mig o bästa mommo, då de mesta från förra året inte passar. Bara några enstaka klänningar o tights som säkert var lite för stora i somras. Och såklart en ny jacka och Kavat skor. Ett måste med minst ett par Kavat varje säsong 😉 få se nu bara om Elina kommer kunna ha Klaras alla Kavat under rätt årstider.. Hoppas.. Har inte hjärta att sälja iväg alla 💔

Och det roliga är ju att man kan börja syskonmatcha lite nu! 

Klara har verkligen snöat in på gult. Hon fick välja shorts igår, och de blev gult. Sen skulle hon måla naglarna häromdagen och ville ha gult - men inte hade jag nån gul så de fick hon av mommo igår, gult nagellack 😉