Måste fortfarande vara ett skämt

Återigen måste jag bara dra upp det här med Hermods, studieplattformen jag använt. Vilken jävla skämt det är. Arbetar det ens någon seriös människa på det där stället? Någon som faktiskt vill vara lärare? Nämnde tidigare att jag skulle göra ett skriftligt prov. Ja det var lättare sagt än gjort. Vuxenutbildningen i Piteå hjälper mig gärna så jag får göra provet hos dem, men dem behöver ju såklart ett prov också. Och det verkar bokstavligt talat som att min "lärare" gått och dött. Alltså hallå. Jag tror på riktigt att han ignorerar mig. Skrev åt honom i princip samma dag som jag fick instruktioner av dem här i Piteå om hur jag skulle gå till väga. Det är 3 veckor sedan. Så under förra veckan fick dem på vuxenutbildningen fiska fram några andra kontaktuppgifter från Hermods eftersom jag inte får tag på karln. Det enda vi fick var en mejladress, svarar han där? Eh nope?

Och det är ju mindre troligt att han skolkat från jobbet i över 3 veckor. Så antingen är han död eller så har jag fått fetaste jävla dissen. Får man ens göra så?! Snacka om att jag kört fast. Hade ju vart ascoolt om man fick göra slutprovet innan det blir bebis här. Men går det i den här farten så kanske lagomt till årskiftet. Fyfan.. Vilket skämt att studera via Hermods.. Aldrig mera säger jag bara. Aldrig! Det är ju ett skämt hela stället.
 
 
Nu tänkte jag då ta en liten paus från virkandet och fara in till stan och fixa påskägg till påskharen och köpa lite nya garnfärger. Och just de, idag blev vårt garage färdigt också. Usch så skönt - less på att ha verktyg och skrot i hela huset. Eller ja färdigt och färdigt, vi väntar på offert om att bygga större garaget men vattenskadan är repad och det är torrt och fint där inne med nya väggar. Vi ska dock måla dem själva, då det är åldersavdrag på målning så de ersätts inte det då det är på tok för gammalt. Men det är bara spackla skarvarna och rolla rakt upp och ner. Inga konstigheter. Och absolut inte värt att leja bort för den summan.